CESNUR - center for studies on new religions

Full Text of Osama bin Laden Statement Released on November 12, 2002

"To the peoples of the countries allied to the iniquitous American government:
"The road to salvation begins with the end of aggression. It is only justice to give back the same.

"What has happened since the conquests of New York and Washington up until now -- like the operations on Germans in Tunisia, the explosion of the French tanker in Yemen, on the French in Karachi, the operations against the [U.S.] Marines in Failaka [Kuwait], on Australians and Britons in the explosions in Bali, as well as the recent hostage-taking in Moscow and other operations here and there -- were nothing but the response of Muslims eager to defend their religion and respond to the order of God and their Prophet.

"What Bush, the pharoah of the century, did by murdering our children in Iraq and what Israel, the ally of America, did in bombing houses of the elderly, women and children in Palestine, using American planes, was enough for the wise among your leaders to distance themselves from this criminal gang.

"Our people in Palestine have been massacred and subjected to the worst of suffering for nearly a century.

"If we defend our people in Palestine, the world gets agitated and coalesces against Muslims under the cover of the war against terrorism, unjustly and in a false way.

"Do your governments not know that the clique in the White House is made up of the greatest murderers of the century?

"Rumsfeld is the butcher of Vietnam who has killed more than two million people.

"Cheney and Powell have murdered and destroyed in Baghdad more than did Houlagou [in reference to a 13th century Mongol who conquered the city].

"Why did your governments ally themselves with America to attack us in Afghanistan, and I cite in particular Great Britain, France, Italy, Canada, Germany and Australia.

"Australia was warned about its participation in Afghanistan and its ignoble contribution to the separation of East Timor. But it ignored this warning until it was awakened by the echoes of explosions in Bali. Its government subsequently pretended, falsely, that its citizens were not targeted.

"If you suffer to see your [people] killed and those of your allies in Tunisia, in Karachi, in Failaka, Bali and Amman, remember our [people] killed among the children of Palestine, in Iraq. Remember our dead in Afghanistan.

"As you look at your dead in Moscow, also recall ours in Chechnya.

"For how long will fear, massacres, destruction, exile, orphanhood and widowhood be our lot, while security, stability and joy remain your domain alone?

"It is high time that equality be established to this effect.

"As you assassinate, so will you be, and as you bomb so will you likewise be.

"So the Muslim nation begins to attack you with its children, who are committed before God to continue the jihad, by word and by the sword, to establish justice and eradicate injustice, for as long as their hearts continue to beat.

"Finally, we pray to God to aid us that His religion might triumph, and pursue the jihad unto death, so as to merit His mercy."

Testo completo della dichiarazione attribuita ad Osama bin Laden trasmessa il 12 novembre 2002

"Ai popoli dei Paesi alleati dell'iniquo governo americano:
"La strada verso la salvezza comincia con la fine dell'aggressione. Rispondere nello stesso modo in cui si è attaccati è semplicemente giustizia.

"Quello che è successo dalle vittorie di New York e Washington fino ad oggi - le operazioni contro i tedeschi in Tunisia, l'esplosione della nave francese nello Yemen, l'attacco ai francesi a Karachi, le operazioni contro i marines americani in Kuwait, contro gli australiani e gli inglesi a Bali, così come la recente presa di ostaggi a Mosca e altre varie operazioni - è stata la risposta di musulmani ansiosi di difendere la loro religione e di obbedire agli ordini di Dio e del loro Profeta.

"Quanto ha fatto Bush, il faraone di questo secolo, assassinando i nostri bambini in Iraq, e quanto ha fatto Israele, l'alleato dell'America, attaccando con le bombe le case dei vecchi, delle donne e dei bambini in Palestina, usando aerei americani, è stato abbastanza perché i più saggi fra i vostri leader prendessero le distanze da questa banda di criminali.

"Il nostro popolo in Palestina è stato massacrato e sottoposto alla peggiore delle sofferenze per quasi un secolo.

"Se difendiamo il nostro popolo in Palestina, il mondo si agita e si coalizza contro i musulmani usando la copertura ingiusta e bugiarda della guerra al terrorismo.

"I vostri governi sanno che la cricca della Casa Bianca riunisce i più grandi assassini del secolo?

"Rumsfeld è il macellaio del Vietnam e ha ucciso più di due milioni di persone.

"Cheney e Powell hanno ucciso e distrutto a Bagdad facendo peggio di Houlagou [nipote di Gengis Khan, che nel 1262 mise a sacco la città].

"Perché i vostri governi si sono alleati all'America per attaccarci in Afghanistan - e cito in particolare la Gran Bretagna, la Francia, l'Italia, il Canadà, la Germania e l'Australia?

"Avevamo messo in guardia l'Australia a non immischiarsi di quanto avveniva in Afghanistan, dopo il suo ignobile contributo alla separazione di Timor Est. Ma ha ignorato l'avvertimento finché è stata svegliata dall'eco delle esplosioni di Bali. Il suo governo in seguito ha mentito negando che i cittadini australiani fossero un obiettivo specifico dell'attacco.

"Se soffrite vedendo i vostri figli e i figli dei vostri alleati uccisi in Tunisia, a Karachi, in Kuwait, a Bali e ad Amman, ricordatevi dei nostri figli uccisi in Palestina e in Iraq. Ricordatevi dei nostri morti in Afghanistan.

"E se guardate i vostri morti a Mosca, ricordatevi pure dei nostri in Cecenia.

"Per quanto tempo la paura, i massacri, la distruzione, l'esilio, il rimanere orfani e vedove saranno il nostro destino, mentre della sicurezza, la stabilità e la gioia continuerete a godere solo voi?

"E' veramente ora che su questo punto si ristabilisca l'uguaglianza.

"Come assassinate, così sarete assassinati. Come lanciate bombe, così riceverete bombe.

"Così la nazione musulmana comincia ad attaccarvi tramite i suoi figli, che si impegnano davanti a Dio a continuare il jihad, con la parola e con la spada, per instaurare la giustizia e sradicare l'ingiustizia, tanto a lungo quanto i loro cuori continueranno a battere.

"Infine, preghiamo Dio perché ci aiuti affinché la Sua religione trionfi, e continuiamo il jihad fino alla morte così da meritare la Sua misericordia".



Dal fondamentalismo islamico a Osama bin Laden
From Islamic Fundamentalism to Osama bin Laden

[Home Page] [Cos'è il CESNUR] [Biblioteca del CESNUR] [Testi e documenti] [Libri] [Convegni]

cesnur e-mail

[Home Page] [About CESNUR] [CESNUR Library] [Texts & Documents] [Book Reviews] [Conferences]